penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Wednesday, July 14, 2010

Qaleesya demam lagi..

Ari ahad malam kitaorang bawa Qaleesya gi Putrajaya.. tgk festival laman yang sedang berlangsung sampai 18/7 ni.. sape yang minat ngan seni landskap and pokok2 taman ni.. dipersilakan la kesana.. mmg best.. aku and hubby cuci2 mata jer.. amik idea utk future landskap kat laman comel kami tu... balik je tgk Qaleesya dah start bersin and berhingus..alahai selsema la pulak.. seperti biasa, Qaleesya mmg payah nak makan ubat.. kena peluk kemas2, siap kena paksa nak bg makan ubat.. malam tu sebelum tido aku dah kasi ubat selsema and batuk.. hopefully esoknya ok la...

Esok pagi rasa badan dia dah suam2.. so aku antar la kerumah babysitter memandangkan ada urgent keje yang aku kena settlekan kat ofis.. masa kat ofis, col babysitter tanya keadaan dia.. if teruk aku amik half day jer.. tapi babysitter dia ckp ok.. dah makan ubat dia ngah main2.. aku assume everthing ok la.. sekali masa amik petang tu.. badan dia panas sgt.. membahang.. cian anak aku.. balik umah makan pun taknak dah.. nak minum susu aku jer.. then aku kasi ubat demam dan letak cool fever kat dahi dia.. mendoakan esoknya dia sihat... malam pun tido merengek jer..

Ari selasa, bangun pagi benda pertama yang dibuat.. cek suhu badan anak dulu..masih panas.. nampaknya tak keje la aku ari ni.. tak sampai ati nak tinggalkan dia umah babysitter dalam keadaan demam mcm tu.. so amik emergency leave.. awal pagi tu mmg dia asyik merengek jelah.. lepas makan ubat baru nampak dia ok sikit.. nak gak main2..


haa gambar ni diambil malam tadi.. tgk dah aktif panjat sana sini.. sibuk ngacau abah dia.. bagus nyer possing...

ni dia budak demam.. muka masam jerrr... mesti dia ckp dalam ati "apalah ibu ni, org demam pun nk snap gak.." grrr


ok.. lepas makan ubat dah start operasi.. sebab tak sihat betul lagi.. main atas katil jer.. pandangan yang agak 'kerek' bila aku nak snap gambar dia..huhu


bagus anak ibu.. baca buku yek.. moga jadi anak yang pandai yer.. (khusyuk ni)



ooohh.. saya dah letih.. sambil baring pun tengok buku gak.. alahai sejuk ati ibu...

lepas mandi pun muka masam lagi.. "saya tak sihat la ibu..."


ooohhh kena timbang berat dah turun ke? yelah tak makan.. asyik minum susu ibu jer... keep slim ahaks!!






No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)