penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Thursday, August 26, 2010

Cerita Sahur

Alkisahnya. semalam hubby aku request nak masak lemak cili api ayam untuk bersahur.. that time dah kul 11 malam.. alahai sayang.. lambat nak bgtau request tu.. so, aku pun kelam kabut la kuarkan ayam dari fridge utk dinyah beku.. sudahnya, ayam lembut dlm kul 12.00 pagi.. aku pun ketung ketang kat dapur sediakan bahan tuk masak lemak cili api..then tambah menu skt wat terung goreng berlado.. hihihi.. buruk lantak tul.. leh masuk ke sume tu time sahur nanti.. apapun aku siap masak dh kat kul 1pg..kemas dapur lagi.. semalam lak, Qaleesya jaga byk kali..tak tau naper dia tak nyenyak tido. Asyik nak nyusu jer.. oleh kerana itu, kami terbabas.. bgn sahur kul 5.10pg..

apalagi kelam kabut la gi panaskan lauk sume.. nak dijadikan citer.. mlm semalam lepas masak aku tutup periuk masak lemak tu ngan penapis.. takut kalau tutup ngan tudung periuk kang basi lak coz lauk tu masih panas.. dek kerana panik dah bangun lambat.. aku terus panaskan lauk tu tanpa angkat penapis plastik tu..apalagi cair la penapis tu..tiba2 ada bau jer.. skali pusing tgk dah berapi dah penapis tu.. panik lagi, terus capai penapis panas tu campak kat sinki.. haa.. melecur la jari.. pedih tul.. sampai skang masih terasa.. nasib baik skt jer.. mcm2 hal..

pengajaran utk aku.. next time look carefully and don't panic.. sekian kisah diwaktu sahur...

3 comments:

  1. cute baby...
    slmt menunaikan ibadah puasa

    ReplyDelete
  2. thanks elie.. selamat berkenalan.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Feel free to drop your comment k.. tq =)