penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Monday, October 25, 2010

~Perkembangan Qaleesya~

baju kelawar pertama.. tok wan ngan maklong yg kasi.. comel sgt Qaleesya pakai baju ni..

gelak sampai ketelinga.. happy sgt la ni..

Sebenarnya aku ni happy sgt ngan perkembangan Qaleesya baru2 ni.. Jumaat lepas dia asyik depakan tangan kanan dia and jari kiri tunjuk kat satu jari tangan kanan dan sebut 'atu, atu,atu'.. mula2 aku and hubby tak faham apa yg dia wat.. lastly lepas dh byk kali dia sebut baru kami perasan yg dia sedang mengira.. atu, atu tu rupanya dia sebut satu.. Ya Allah happynyer.. walaupun baru pandai sebut satu, tu pun tak jelas sebutannya tapi tetap happy.. cerdik anak ibu ni.. dia happy sgt bila tgk kitaorang tepuk tangan dan cium dia bila dia pandai sebut 'atu' tu..

Skang ni gak, kalau handphone berdering or kami pegang handphone dia akan letak tangan kat telinga dia dan sebut 'ao'.. hehe dah tau kegunaan handphone tu.. kenkadang dia amik remote control dan letak kat telinga dan sebut 'ao, ao.. ' kelakar tgk keletah dia setiap hari.. at least aku tau, dia ni belajar dari pemerhatian.. so, skang ni mmg cerita kat tv kena screen skt.. coz ari tu aku tgk drama melayu, ada la adegan kat disco.. si Qaleesya leh ikut berjoget bila tgk org kat dlm tv tu menari.. ooo no good.. pengaruh tak elok tu.. terus aku tukar chanel lain..

One more thing, malam semalam aku tido awal coz sakit kepala.. dalam kul 1 pg dia kejut aku, aku tak bangun. dia panjat badan aku.. main mata, hidung aku.. last2 aku bangun gak.. rupanya dia nk tunjukkan yg dia dh boleh berdiri sendiri.. tau apa dia wat.. dia datang kat aku.. tonggek2 nak bangun then dapat berdiri tanpa pegang apa2 dia tepuk tangan.. Ya Allah.. anak aku dah boleh diri sendiri.. bestnya.. inilah yg dia nak tunjukkan pada aku.. bila aku happy dia lagi tepuk2 tangan.. then kalau jatuh dia bangun lagi.. lama gak la dia duduk bangun cam tu.. excited sgt dah boleh berdiri.. hai anakku.. Ibu happy sgt ngan perkembangan Qaleesya..nanti belajar atur langkah lak ye sayang.. cepat jalan coz ibu dah tk boleh dukung Qaleesya selalu.. Sayanggggg Qaleesya.. mmmuahh muuuaah..





No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)