penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Monday, October 18, 2010

++Raya oh Raya++

Ini adalah entry basi coz raya dah lama lepas tapi aku baru terhegeh2 nak update... faham2 jelah yek.. sgt bz.. company aku start cuti raya on 9/9/10.. kitaorang malas lak nak amik cuti awal coz takut cuti tu nk guna bila kecemasan.. lagipun johor bukan jauh sgt.. balik awal pagi, tengahari dah sampai.. sempat lagi nak nolong apa yg patut... so, dari isnin tu aku dah mula kemas skt2 barang yg nak bawa balik.. on that day, kononnya nak kuar lepas sahur.. tapi memandangkan badan penat coz malamnya tido lambat (ntah apa kemas sampai lambat tido) then Qaleesya pun lum bangun2.. cianlak nk angkut dia subuh2 tu.. so sudahnya kul 8.30 pg baru kitaorang gerak dari rumah.. Alhamdulillah, jalan tak jem.. keta pun tak banyak.. maybe ramai yg dah balik awal..berhenti sekali je kat hentian rehat Machap, then teruskan perjalanan... perjalanan jauh tak kurasa, kerna hatiku melonjak sama, ingin berjumpa sanak dan sedara... Kul 11pg kitaorang dah sampai depan rumah MIL... masa col MIL minta bukakan pagar, dia pun terkejut kiraorg dah sampai.. dia ingat dlm kul 2 baru kitaorang sampai...


Sampai jer tgk PIL wat pergola/wakaf baru kat sebelah rumah.. wah best ni tempat lepak petang2... siap ada sebakul mainan lagi.. Qaleesya leh main.. cantik ayah wat tempat tu... aku suka! Masuk dlm tgk MIL ngan anyam ketupat... ayoyo.. aku mmg fail wat anyam ketupat nasi ni, maklumla kat Langkawi makan ketupat palas.. reti la aku anyam ketupat palas.. takpe belajar la ngan MIL... punya la gigih aku belajar, tak gak pandai2.. bengap tul menantu sorang ni.. sudahnya aku gi wat keje lain..


Petang tu aku rasa badan Qaleesya dah start panas.. haih naper lak ni tetiba panas membahang jer.. demam lak ke, bagi tau hubby and MIL... plan nk bawa ke klinik.. sebelum tu sempat lagi gi bazaar ramadhan.. nak cari air katira yg aku tak sempat minum puasa tahun lepas (dah beli tapi sampai umah MIL jer, ketuban pecah.. terus masuk hospital.. tak sempat merasa air katira). So this year, aku nak gak... akhirnya dapat la air katira yg pure nyer... then cari beriani gam asli johor.. skali dah habis daaa... kempunan gak tk dapat ni... tanya pakcik tu, dia kata raya ke 10 baru dia buka kedai balik...huh aku dah kt Langkawi time tu.. takpelah, next time balik johor leh makan lagi... so, lepas beli makanan.. bergegas cari klinik coz dah dekat nak berbuka.. banyak klinik yg tutup, at last dapat satu klinik kat Bandar Baru Uda, tapi klinik tu hanya buka pada pukul 8.30pm.. so, decide balik umah dulu la.. on the way balik dah masuk waktu berbuka.. nampak berbuka dalam keta gak la kitaorang.. Qaleesya tido jer, badan dia sgt panas..
Malam tu bawa Qaleesya ke Klinik Penawar kat BBU, doktor ckp badan dia sgt panas.. kena masuk ubat ikut montot.. bila letak je ats tilam, punyala dia melalak tak nak baring.. jenuh aku pengang.. after masuk ubat and amik ubat kat farmasi, kitaorang bergegas balik.. sampai je kat umah, jiran depan rumah ngan main mercun..pergh meriah gila diaorang berlawan2 tembak mercun ngan jiran2 yg lain..mcm nk gugur jantung aku.. dlm hati agak bengang gak la, anak aku ni demam, kang terkejut bunyi mercun yg kuat tu makin teruk lak demamnya.. alhamdulillah.. Qaleesya tido ngan nyenyak mlm tu.. kitaorang jer yg tak tido sgt coz jap2 bangun rasa badan dia.. lap ngan air.. cian ank aku.. last year raya, dia masih dlm pantang.. lum tau apa lagi.. this year lak baru nak happy2 kutip duit raya, dah demam lak.. dugaan...
Alhamdulillah, esok paginya tgk badan Qaleesya dah kurang panas.. tapi selsema lak.. takpelah.. keep on bg ubat.. comel sgt dia pakai baju kurung.. hubby dah gi solat raya, aku ni terkedek2 mandi dan siapkan Qaleesya, turun bawah tolong MIL wat apa yg patut.. bila hubby balik solat jer.. lepas makan, cepat2 ajak snap gambar raya.. tak sempat nak snap satu family coz sumenyer ngan hal masing2.. takpelah, next time. Kitaorang bergambar kat wakaf yg ayah wat tu.. selalu sgt gambar raya dalam rumah kan.. kali ni ami outdoor la pulak.. hehe..


budak tecit bertoncet ni.. cian dia.. selsema lak..


ibu jer happy lebih, ank muka confuse..

outdoor session


like father, like daughter


best sgt sambut raya dah ada ank ni..


really love this picture.. insyaallah, tahun depan kitaorang raya berempat pulak.. moga adik Qaleesya lahir dengan sihat dan sempurna..

love this picture too.. I love both of them sooo much..









No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)