penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Monday, October 18, 2010

Sib baik tak accident!

Tajuk cam apa jer kan.. actually nak story skt pasal pemandu kat Malaysia ni..ada gak yg apa patut aku panggil yek... bangang tak bertempat la kot.. huh! mmg berangin tul.. org kata ajal maut tu di tangan Allah.. kalau dah takdir mati accident, mati gak kan.. aku juz minta doa dijauhkan mati dlm keadaan yg teruk ni.. cian keluarga nak tgk mayat aku nanti.. dah melalut lak.. ok, pagi ni aku ke Kastam Westport, ada urusan skit.. kalau dah kata westport korang faham2 jelah kan.. betapa sibuk ngan kontena kiri kanan kat jalan raya tu.. on the way balik, kat pulau indah.. aku mmg dok lane kanan la, coz kat lane kiri berderet lori kontena.. depan aku ada sebuah keta dan depan keta tu ada lagi sebuah keta.. belakang aku lak ada dua tiga lori kontena.. kalau sape yg biasa ulang alik ke westport mesti tau mcm mana pemandu2 kontena ni bawa lori.. tak hingat dunia..

Yang nk dijadikan cerita.. kereta yg berada paling depan tetiba slow mcm mencari arah.. apalagi kami yg sedang laju ni terpaksa la brek bahaya.. keta depan aku dan hampir nak terpusing dan kereta aku pun dah terhoyong hayang gak.. tekan brek sehabis daya.. Ya Allah.. nasib baik takde apa2.. yg hangin tu keta depan tu lepas slow mcm org bodoh.. tetiba gerak balik.. kalau aku dapat driver tu nak je aku hentak.. balik tadi agak sakit gak kat perut ni.. maybe urat kejang coz wat emergency brake kan.. sib baik kandungan aku ok..

Kepada pemandu diluar sana.. tolongla jgn pentingkan diri sendiri.. kalau agak2 nak cari jalan, jgn la dok lane kanan.. pi dok lane kiri nu.. senang.. fikir2la org kat belakang anda kalau nak slow or brake tetiba.. belakang aku dah la lori besar.. korang faham la lori ni brake angin. dia nak kena amik masa.. sib baik tak dirempuhnya aku.. kalau tak.. selamat tinggal la korang... tolong la berhati2 ketika memandu.. kelalaian anda boleh menyusahkan org lain.. syukur pada Allah coz masih memanjangkan usiaku..

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)