penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Wednesday, December 8, 2010

~Xtiviti ari cuti..~

Oleh kerana ari Selasa tu cuti maal hijrah, maka aku and hubby pun decide utk amik cuti on Isnin tu.. lagi pulak aku ada check up pagi Isnin tu.. best giler dapat cuti 4 hari.. konon2 nak rehat puas2 la kat umah.. tapi lain jadinya..

Jumaat (03/12/2010)

Dalam kul 10.30 malam aku dapat call dari officemate (Azila) bagitau yg mak dia baru jer meninggal.. sedihnya dgr suara dia nangis kat telefon.. takziah utk keluarga azila.. moga tabah menempuh dugaanNya.. Al-Fatihah utk arwah makcik Chom bt. Kayat.. moga rohnya ditempatkan bersama org yg beriman.. amin.. Actually mak azila ni dapat dikesan barah servik dlm 3 minggu lepas.. patutnya Jumaat tu kena operation, tapi doktor cancel coz nk kena wat kemo dulu.. petang jumaat tu Azila ada msg aku bgtau mak dia kena masuk ICU coz barah dah merebak ke buah pinggang dan paru2.. nampaknya Allah lebih menyayangi ibunya.. namun yg paling sedih, maknya tak dapat lihat azila akad nikah on 04/12/2010 tu.. tu yg wat kami sume lagi sedih..

Sabtu (04/12/2010)

Decide ngan ofismate yg lain nk gi ziarah arwah mak azila kat umah dia.. Mayat dah dibawa balik kerumah dari malam tu lagi.. akan dikebumikan lepas azila habis akad nikah.. so, aku kena gi ofis dulu.. janji sume berkumpul kat ofis.. lagi pulak ofis aku ada wat staff day ke Genting ari ni sampai esok.. 2 days 1 night.. aku and hubby tk pegi coz mana nk tinggal Qaleesya kan.. lagi pun aku sendiri tk sampai ati nk tinggal Qaleesya satu malam.. mau aku tak leh tido.. atau Qaleesya yg tak leh tido huhu.. Sume staff yg pegi ke tak pegi dijemput datang ke ofis pagi tu utk cabutan lucky draw.. aku ni malas skt coz aku tk pernah lucky pun.. tapi alang2 dah nak gi umah azila, join jelah jap.. bukan lama pun heheh. Tapi tak sangka la pulak no. aku and hubby dpt lucky draw.. aku dapat penginapan 2 ari 1 malam kat Concorde Hotel, Shah Alam seperti dibawah..



and my hubby dapat hamper makanan.. oklah tu.. daripada tk dapat langsung.. leh la kami perabis makanan tu masa tido hotel nanti hahahha... namun yg paling kelakar.. no aku dah hubby berturut2 lak... kikiki.. so, lepas cabutan bertuah, makan2 skt aku and ofis mates pun gerak ke umah azila.. sampai sana org dah memenuhi ruang tamu dimana mayat berada dan dibawah khemah. Aku pilih dok bawah khemah jer coz bawa Qaleesya.. ada org pesan tk elok baby dekat ngan mayat, takut terkena badi.. alhamdulillah, Qaleesya tk byk kerenah.. baik jer dok umah org.. org baca doa, dia pun angkat tangan, org aminkan doa dia pun amin gak.. good girl.. ibu bangga ngan Qaleesya.. ehheh..

Masa tu Azila takde kat umah, dia ke masjid utk akad nikah.. dalam sejam baru dia balik.. bila dia balik jer suasana sedih terus menyelubungi keadaan.. tak sampai ati aku tgk dia ngan baju pengantin duduk disebelah mayat ibu.. sedih giler.. isk isk.. tk nak citer lagi.. aku sedih.. utk Azila, kuatkan semangat k.. setiap kejadian ada hikmahnya.. Tengahari baru aku balik umah.. lepas makan and solat, terus pengsan.. letih sungguh.. Qaleesya pun tido sampai kul 5ptg baru bangun.. sian anak ibu, penat ikut ibu sana sini yek..


Ahad (05/12/2010)

Bangun pepagi tu.. sibuk wat sarapan.. wat nasi goreng and cucur udang jer.. ari ni off masak lunch coz nk gi makan kenduri resepsi azila kat Dewan Banquet MBSA. Sampai sana dalam kul 1.30ptg.. mmg dah janji ngan ofismate lain dah.. so, satu meja tu kitaorang jelah.. ngah makan pengantin pun berjalan masuk..mmg Azila sgt cantik ari tu.. make up, baju, pelamin, hiasan dewan.. sume cantik.. so, tgk jelah gambar ni..

Setiap meja dihiasi ngan baloon.. warna tema adalah turqoise putih..

member2 seofis..


kak aini and isnainy..


oppss.. ni pengantin lama.. dah dua tahun yek.. tembam la muka aku huhu



kitaorang satu family sedondon merah..


ni la pengantin a.k.a azila dan amran.. sibuk je tangan pengapit nk interframe..

pengantin di atas pentas sebelum sesi potong kek..



Moga berbahagia dan kekal hingga ke akhir hayat..

Cake cutting.. kek pun cantik..


bergambar bersama pengantin..
Selesai je majlis, aku and hubby decide ke IKEA.. motif utama nk cari yg kat bawah ni..


ni haa.. baby chair utk Qaleesya.. susah sungguh nk makan kat meja coz dia asyik nk memanjat.. skang dah ada baby chair ni kita 3 beranak leh makan semeja dgn aman.. heheh.. murah jer.. cuma RM49 + tempat letak makanan RM15. Nak beli mahal2 pun, bukan dia nk dok kat kerusi tu 24 jam.. kat IKEA sempat gak aku rembat bakul baju kotor untuk Qaleesya dan chopping board.. byk benda lagi rasa nk beli tapi kena tahan nafsu.. cukup2 la tu.. beli yg perlu jer.. lepas tu singgah the curve jap msk kedai baby cari kasut Qaleesya.. skang ni sume barang cuma utk Qalesya, Qaleesya dan Qaleesya.. kitaorang berdua ni dah tk fikir sgt nk cari barang kitaorang .. cari barang anak lagi best.. Malam gak la balik umah.. penat giler jalan satu hari..

Isnin (06/12/2010)
Pagi ni bangun, siap2 nak ke klinik kesihatan untuk monthly check up.. sampai klinik dalam kul 9 pagi.. mak ai.. ramai nyer org.. maklumla esoknya cuti, sume datang ari ni.. keras menunggu turn aku sampai la 11 am baru settle.. result, baby ok cuma aku ni jer yg kurang darah.. advise makan la kerang byk2..
ari ni hubby ada plan bagus utk kitaorang berdua... heheh.. ari ni antar Qaleesya ke umah baby sitter coz ibu ngan abah nak gi dating tgk wayang >>> Harry Potter; The Deathly Hollow part 1. Both of us mmg tk pernah missed tgk citer Harry Potter ni.. ahahah.. rasanya cam zaman bujang lak.. cuma bezanya aku ni boyot.. eheeh.. tapi tak best gak kuar tanpa anak ni.. rasa cam tk kena jer.. fikiran asyik ingat anak jer.. We all gi Sunway Pyramid.. Wayang kul 2.30pm.. abis kul 5pm.. then bergegas ke Jusco coz nk beli benda ni, juga utk Qaleesya...
ni diaa... pagar utk tangga.. kena beli ni sebab anak dara aku ni suka sgt panjat tangga.. pantang kitaorang leka jer dia mesti panjat tangga.. lepas pasang ni.. tenang la skt perasaan ibu ngan abah.. takdela kitaorang perlu terkejar2 tangkap Qaleesya lagi.. heheheh... (ketawa senang ati). Harga pun tak mahal.. RM109 (jenama Sweet Cherry) + extension 7cm RM21.. oklah tu.. tgk material pun ada kualiti.. tak yah lah membazir beli sampai tiga empat ratus just utk pagar walhal material sama jer.. brand jer yg wat harga mencanak2 naik.. lepas jer bayar we all terus bergegas balik nk amik Qaleesya.. maklumla babysitter aku tu tak boleh lambat 5 minit.. kang tarik muncung panjang..


Selasa (07/12/2010)
Hari ni tak kemana2 pun.. dok umah coz ada aktiviti mengemas rumah dan org potong rumput pun dah janji nk dtg potong rumput ari ni.. kul 11.30am, tukang potong rumput pun sampai.. aku mmg puas ati ngan keje dia ni.. bayaran RM15 jer.. tapi dia siap potong rumput dan buang sume rumput2 kat porch, tepi pagar.. then siap kemas, sapu sume skali.. lega aku.. takyah susah payah tertonggeng2 potong rumput..
Misi utama ari ni adalah utk ubah susuh atur ruang tamu dan ruang makan.. dah bosan mcm tu jer.. so, inilah hasilnya.. tak byk beza sgt.. perabut, langsir tetap sama.. cuma ubah kedudukan jer.. lum ada budget la nk tukar sume tu.. tunggu la bonus nanti, kalau ada hahahha..

ini gambar dari ruang tamu...

ruang menonton tetap pada posisi yg sama.. ingat nk tukar tempat lain sebelum aku bersalin ni.. ngah survey harga wat wiring Astro..

ni kedudukan asal diruang tamu..

this time aku ubah mcm ni lak..

perabut sikit jer.. dua ketul kusyen jer.. kami bukan org kaya.. huhuhu..

ni posisi asal ruang makan..

skang ni ubah cam ni lak.. idea my hubby.. ptg ni nk gi cari bunga and pasu utk centre piece kat meja makan ni dan satu sudut lain.. next week plan nk gi nursery lak.. cari pokok bunga utk tanam keliling pagar.. dan utk letak kt dlm rumah.. biar nampak hijau skt dlm umah aku ni..kekeekek...
Oklah tu jer aktiviti sepanjang cuti ni.. penat giler tapi best..

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)