penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Wednesday, January 26, 2011

In memories - Part 1 (Akad nikah 21/11/2008)

Dah lama nk wat entry pasal majlis kawin aku dulu.. baru ni berkesempatan.. apdet skit2 dulu.. setelah bertunang 10 bulan, maka saat yg ditunggu pun tiba.. kami memilih 21/11/2008 sebagai tarikh keramat menyatukan ikatan suci ini.. majlis akad nikah berlangsung selepas asar di Masjid Padang Matsirat.. sangatla berdebar time ni, Tuhan je yg tau.. mcm2 rasa sume ada..
patutnya gambar ni aku letak kt bawah sana.. tapi terdelete lak masa upload.. so malas nk organize balik..asal boleh jelah.. ni lepas majlis akad nikah selesai.. bergambar ramai2 depan masjid.. lega...

ini saat mendebarkan.. this time my hubby ngah bersoal jawab ngan kadi.. oleh kerana kengkawan rapat yg datang cuma sorang.. thanks yatie for being there.. cuma Yatie tk blh berada di sebelah aku coz dia ada ank nk dijaga.. so, my niece yg jadi pengapit.. bolehla..

menanti dlm debaran..


"aku terima nikahnya, Ku Suhasliza bt. Ku Sulong.... "

sure dia time ni lebih berdebar dari aku..huhuhu.. (ingat senang nk pikul tanggungjawab)..maka dengan sekali lafaz maka sah la aku bergelar isteri kepada En. Hashim b. Idris.. selamat tinggal zaman bujang, kini aku bergelar isteri org.. berat ooo tanggungjawab skang...

air mata tk dapat ditahan.. laju je kuar time ni..entahla, mcm2 aku rasa.. terasa gembira coz apa yg kami hajati dah tercapai..selepas melalui pelbagai dugaan, akhirnya kami bersatu jua.. terasa sedih juga coz lepas ni tanggungjawab menjaga aku bukan lagi ditangan mak dan ayah.. im no more 'adik manja abang'.. kini suami yg akan bertanggungjawab ke atas diriku, sepenuhnya...

syukur ke hadrat Allah.. dimudahkan proses ijab dan qabul ini..

baru nampak muka dah tenang skit...

ibu mertua, makcik2 sebelah lelaki..

mengaminkan doa.. moga perkahwinan kami akan berkekalan hingga akhir hayat..

suami ku membaca taklik.. berjanji dengan nama Allah....

dah ok skit debaran tu..

now I am Pn. Ku Suhasliza... yehaaa!!!! kawin juga aku akhirnya.. ingatkan membujang sampai mati ekekekek..

ciuman dari suami selepas upacara batal air sembahyang...

mohon berkat dari suami.. suka laki aku yek..

tanda ikatan suci..diri ini sudah dimiliki..

pemberian maskahwin.. hadiah ikhlas dari suami buat si isteri.. ma kacih yang..

pemberian ku buat suami tercinta.. dirimu kini milikku..... jgn nk pandang pempuan lain yek.. hahahah

close up skit..

mcm pinang dibelah dua tak?? or pinang dibelah kapak?? ehehhe..

sesi mohon restu dari ibu mertuaku.. ramai mata yg memandang rupanya.. ekekek...

jom kita balik umah.. lapar..


tersengih tgk surat nikah kami...

bersama barang hantaran kedua belah pihak..

skang sudah boleh senyum aaaa

kenangan abadi..

cincin pengikat janji..
Aku sentiasa mohon moga ikatan suci ini diberkati Allah dan kekal hingga ke akhir hayat.. insyaallah... amin..



































No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)