penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Thursday, February 17, 2011

Sesungguhnya Allah itu Maha Adil!


(gambar ats ni bukan aku.. cilok dari google)
Jgn heran lak naper aku letak gambar org nangis ni.. actually mcm ni la rasa ati aku.. aku ni mmg tegas orgnya.. nampak kasar.. tapi dlm ati ada taman.. aku nk luahkan rasa hati sikit ttg manusia yg perasan bagus.. (or mungkin rasa marah/kecewa whatever.. yg sewaktu dengannya..)
Ada makhluk di sekitar aku ni yg perasan sgt bagus.. dia yg paling cantik, dia yg paling kaya, dia yg paling solid molid.. dia yg paling bagus wat keje.. always say that she can do anything.. sampai menyibuk hal department org.. even she's only an assistant in one department! Baru2 ni.. dapat promotion la to officer.. wah.. gahnya.. lum dapat confirmation letter lagi, sume dah ditukarnya.. workstation, name card.. bla.. bla.. bla..
To be honest la kan, aku sikit pun tk jeles dgn apa yg dia ada.. coz for me, Allah telah berikan yg terbaik utk aku.. aku cukup bersyukur.. tapi aku tk suka nk jaja citer apa benda 'dalaman' yg en somi belikan, camne aku tido ngan en. somi.. (hal2 dalaman cam tu tk yah la nk citer kat org kan.. hal dlm kelambu). tapi si dia yg sorang ni sume nk citer.. aku pelik, banggakah citer hal dlm kain pada org??? Org lain pun ada suami, tapi perlukah citer sume tu pada org?? sifat bongkak dia tu yg wat aku makin kurang beramah mesra ngan dia..aku bosan.. aku muak ngan citer2 dia.. sedikit demi sedikit aku mula jauhkan diri dari dia.. ckp pun benda yg penting jer..
Yang paling wat aku makin bosan ngan dia coz dia selalu rasa dia yg betul, tk nak terima kritikan org, langsung tk hormat privacy org sekeliling.. should I respect this kind of person?? k.. dh melalut panjang lak.. yang aku sedih bukan apa.. masa aku awal2 pregnant ari tu.. mmg aku moody skt.. byk tul dugaan keje yg wat aku naik darah.. tambah lak aku bleeding dan mmg badan rasa tak sihat jer.. selalu amik mc.. muka pun mmg sembab.. mata merah jer.. then dia yg terlebih rajin ni sibuk wat some of my work tanpa aku suruh.. pas tu wat status kat FB yg dia sgt bz.. pas tu kena wat keje2 aku lak.. hallo miss! aku suruh ke ko wat keje2 aku tu? I can handle it by myself.. yg ko terhegeh2 gatal tangan nk wat keje aku tu naper?? pastu wat status kt FB mcm tu.. apa yg cuba ko tonjolkan?? pastu komen lak kat org lain yg aku ni emo.. org lain pun pregnant tapi tk mcm aku.. takpe, aku terima dengan redha umpatan ko tu.. Sesungguhnya Allah tu Maha Adil..
dan akhirnya setelah menanti beberapa tahun, dia ditakdirkan hamil ank kedua.. amik ko.. lembik cam kain buruk.. jap2 hilang dari workstation tido kt surau.. muka mcm tak siap jer.. tu lah, lain kali jgn ngutuk aku.. Tuhan dah bayar cash.. tak lama lepas ko kutuk, terus ko kena.. tapi ada ke aku nyibuk nk siapkan keje ko then komen kat FB yg aku bz nyiapkan keje ko.. takde coz aku bukan mcm ko! aku bukan nk suka la ko jadi mcm tu.. tapi that is a good lesson for you.. next time jaga mulut tu.. Doa aku, moga ko dapat petunjuk dan jagalah kandungan tu baik2.. moga anak tu nanti tak ikut peel ko.. amin...

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)