penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Wednesday, March 30, 2011

Happy birthday my dear hubby...

20/03/2011 bersamaan hari ahad adalah hari lahir suamiku yg ke 28.. Happy birthday sayang.. moga panjang umur, murah rezeki dan makin berjaya dalam hidup... tahun ni no surprise for him on his birthday.. sesungguhnya aku ni dah kekurangan tenaga dan idea nk wat surprise for him.. so, awal2 aku dh tanya, dia nk hadiah apa.. he said no present.. simpan duit tuk anak2.. so dah dia tk nak hadiah, makanya aku plan nk belanja my hubby makan2 jelah.. aku dah book kt Hotel Legend for hi tea.. coz ada sorang blogger nyer review hi tea kt sini menarik dan tertarik.. legend mmg the bomb.. hahah..

Kisahnya on the day itself.. ank aku lak demam kan.. (leh baca entry Qaleesya masuk spital tu), so dari pagi kitaorang dok belah bagi nk gi ke tak.. dah dlm kul 12 wat keputusan pegi jugala coz tgk Qaleesya pun cam ok jer.. On the way, hujan turun selebat2nyer.. then bila sampai kt kl, jalan byk tutup lak.. aku ni dah la kurang arif bab jln2 kat kl ni.. tambah lagi, jammed tk hengat.. sudahnya we all decide patah balik ke Sunway Pyramid.. tgk Qaleesya kat baby seat dah termenung jer.. cam nk tido.. popok2 skt dia terus hanyut..


Sampai kat Sunway dlm kul 2.30, yelah harung jammed ngan hujan lagi kan.. kami terus tuju ke Figs and Olive.. kitaorang pun tk pernah try lagi makanan kat sini..aku ikut jer selera birthday boy.. katapun birthday dia.. biarlah dia nk makan apa asalkan halal..

org tk ramai pun kt sini.. nk kata makanan dia tk sedap tu tak juga.. mungkin tercorot skt kot lokasinya, org tk nampak.. kalau sesape gi Sunway Pyramid, Figs and Olive ni terletak kat area Marakesh street.. (katapun makanan ala2 timur tengah gitu)

snap dari tempat duduk jer.. malas nk bangun..
entrance..


ni minuman yg kami order.. chocolate milkshake for my hubby and strawberry milk shake for me.. chocolate milkshake tu sedap.. aku nyer strawberry milkshake tawar skt la.. so cam takde rasa bila minum.. advice: tk yah order la kalau datang sini..


Suami ku yg nampak cam letih je nk habiskan makanan tu yang..

Actually Seafood Grande with olive rice ni for two person.. tapi masa order, waitress tu tk ckp lak tuk 2 org..we all tgk kt dlm menu cam skt jer.. sekali sampai haaa... tgk jelah gambar bawah tu..


hambik ko.. pinggan je dh mcm dulang.. ada 2 mangkuk nasi lagi.. seafood dia punyala byk.. terlindung dek mangkuk2 tu.. ada udang, sotong, muscle, ikan.. sumenye di grill.. sedap.. aku cilok gak laki aku nyer makanan.. tk tahan godaan beb! Regenya.. RM50.00 sepinggan/sedulang.. berbaloi la..byk giler.. sape teringin leh try.


ini aku nyer pilihan.. maghribi chiken blackpepper with olive rice.. nasi dia rasa cam nasi beriani.. serve dlm mangkuk tu.. very hot tau mangkuk tu.. jgn sesuka pegang... ayam dia ok la tuk tekak aku.. penat gak nk perabih ayam ni.. rege dlm RM25.00++ sepinggan


ni sume dah tau.. al kebab ayam.. tuk aku gak.. tp tk makan pun, sudahnya tapau jer.. dh kenyang.. tamak nau order mcm2..


ni hubby aku punya.. lamb chop kot.. tk ingat dah aku apa ke nama menunya.. ni pun hubby aku makan skt jer coz dh kenyang makan seafood tadi tu.. mesti waitress tu gelakkan kitaorang.. order makanan cam tk makan sebulan.. ini regenya.. RM30.00++ kot.. aku tk ingat dah..


birthday boy yg enjoy with his food.. sudahnya tapau gak kambing tu.. fish chip tuk Qaleesya langsung tk dijamahnya.. sudahnya we all gak yg tolong makan sorang sikit.. tu pun tapau gak.. ish2.. membazir jer..


Oklah, tu jer citer sempena birthday hubby aku.. balik dari Sunway ni terus ke hospital.. ank sudah demam, ibu ngan abah lagi mau celebrate ke?? huhu..

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)