penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Thursday, March 3, 2011

~Simple Breakfast for Three of Us~

Ari minggu datang lagi.. nak kata aku ni rajin sgt tu idakla.. selalunya bila ari jumaat samada aku akan start mengemas, membasuh apa yg patut dari malamnya..so that, sok pagi sabtu tu, aku takdelah byk keje sgt nk wat.. jadi wanita bekerjaya a.k.a wife and mom ni mmg mencabar.. perlu curi masa nk settekan keje-keje rumah i.e membasuh baju, pinggan mangkuk, kemas umah, lipat kain bla bla bla.. byk sungguh kejenya.. tapi kalau aku tak larat nk wat hari jumaat malam, makanya sok pagi sabtu tu, mmg aku bgn awal.. lepas je solat subuh terus berketung ketang dibawah mengemas, membasuh baju sambil wat sarapan.. kenkadang tiga empat keje sekaligus! rasa dua ari cuti mmg tk cukup masa.. ada je keje nk dibuat.. REHAT??? lupakan jelah.. kenkadang nk lelapkan mata jap pun tk sempat.. tapi penat2 pun berbaloi bila tgk rumah kemas dan bersih.. apatah lagi ada ank kecik.. pakar dlm menyepahkan barang.. mmg takde masa la ko nk rehat liza... asyik mengemop, memvakum tk habis2.. Lainla kalau ada bibik kan..leh ko goyang kaki.. sume bibik yg wat.. but for me.. penat camne pun, aku lebih selesa wat sendiri.. kang org lain yg wat, ada je aku tk puas ati.. lama2 bibik pun boleh lari.
Uish.. melalut lak, nk citer pasal breakfast yg aku prepare je sebenarnya.. simple breakfast jer for three of us.. lepas abis kemas sume, baru wat breakfast.. sambil2 membasuh baju.. actually mesin yg basuhkan.. camnelak aku nk basuh guna tangan sambil wat breakfast kan.. ekekke.. oh ya, pagi tu just prepare sandwich telur, goreng frozen karipap yg aku order dari member, telur ayam kampung separuh masak tuk my hubby dan dua cawan kopi.. (pregnant woman tk elok minum minuman berkafein kan.. but that day, aku langgar pantang.. tk tahan.. bau tak boleh tahan..) once in a blue moon takpe kot.. (cis ayat cover line)

Alhamdulillah, kenyang kami bertiga pagi tu.. syukur...

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)