penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Friday, March 18, 2011

Tengah giler makan kek coklat.. heheh..

Untuk pengetahuan sume (kalau ada yg nk tau la..) aku skang ngah giler makan kek coklat. Entah naper sejak pregnant ni aku mmg suka coklat... kenkadang bila malas, aku beli je kek kt Secret Recipe.. tapi sometime tk memenuhi kehendak tekak ku ini.. so kekdahnya, wat la sendiri.. ni dah dua kali aku wat kek coklat. Recipe ni dicilok dari kakakku yg tersayang.. keekek.. First time wat, aku letak topping, tapi tk suka sgt la pakai topping coklat.. aku lebih suka kek coklat without topping.. lebih yummy dan memenuhi kehendak tekakku ini..hehe...
So, 2 hari MC.. bosan giler dok kat umah, makanya aku pun watla kek coklat ni.. simple dan cepat.. cuma nk tunggu dia masak je lambat skt.. oh ye tuan2 dan puan2.. kek ni tidak dibakar.. aku kukus ok.. lebih lembut dan sedap.. kalau bakar dia cam kurang enak... tapi kalau sape yg suka bakar, terpulangla.. meh la tgk sikit kek yg aku wat ni..


ok, ni rupanya sebelum dikukus.. kek ni agak cair sebelum dikukus.. tapi dah masak dia rasa lembab2 bercoklat.. sedap.. (emm puji diri sendiri lagi.. ehehhe)

taraaa... ni dah siap masak.. mengukus kek ni mengambil masa satu jam setengah yer.. nampak cam hangit kan?? tapi tk hangit.. tu penuh ngan coklat.. mengukus mana hangit.. lembut lagi..
ni setelah dipotong.. mmg best la dpt makan kek coklat seperti yg tekak aku nk..ekkeke... aku ada bawa gi ofis skt.. diaorang ckp sedap.. alhamdulillah.. ada gak bagi kat jiran sebelah rumah.. rezeki jiran2 kan.. apapun kek ni telah habis dimakan... insyaallah.. dilain masa leh wat lagi.. esk kalau rajin, nk wat japanese cheese cake lak.. kalau jadi wat, aku upload kt blog k... cau cin cau...




No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)