penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Monday, August 22, 2011

Baju raya anak2..

Raya tahun lepas, cuma ada Qaleesya sorang.. maka aku bershopping sakan la baju2 raya dia.. kasut bagai.. tahun ni kita berbelanja secara berhemah yer anak2.. sorang 3 pasang jer termasuk baju kurung.. kasut raya? nan ado coz ibu baru je beli kasut jalan2 tuk Qaleesya ari tu kan.. so, masih baru lagi.. pakai yg tu jer yek.. Qaireen lak.. kasut kakak yg empat lima pasang tu sume masih cantik2 lagi.. Qaireen pakai yg itu jer la.. nanti ibu belikan stokin untuk dipadankan dengan kasut2 tersebut.. lagipun Qaireen lum pandai jalan kan.. Tahun ni mmg motto kami suami isteri, elakkan pembaziran.. anak dah bertambah, kena la belanja secara berhemah.. byk lagi keperluan lain yg perlu diutamakan.. (ini bukan kedekut yek.. ibu and abah bukan org kaya mcm sesetengah org.. ) At least Qaleesya and Qaireen ada gak baju raya.. sesetengah org langsung takde tau.. jadi belajar bersyukur ye anak2..

 tahun ni ekceli tema color biru.. tapi en. hubby tk nak wat baju melayu la pulak.. katanya bukan pakai sgt.. baju melayu yg ada tu pun pakai sekali jer.. so, aku dan puteri dua org tu jer la yg berbaju biru raya ni.. abah nk pakai baju melayu masa nikah dulu.. katanya pakai sekali jer.. putih pun putih la yang.. adinda ikut kan jer..

 ni tuk Qaleesya..

 ni pulak tuk Qaireen bam bam..

 gown for both of them.. pilih color coklat ni coz diaorang lum ada lagi baju color ni.. jgn tak tau.. qaireen bam bam pakai baju saiz M.. heheh..

 ni pulak rezeki di bulan ramadhan.. present from mak ngah a.k.a. kakak iparku tuk ank2 buahnya.. this is for Qaireen.. ni kena pakai cepat coz kalau lambat tk muat ni..

and ni pulak tuk Qaleesya.. Thanks mak ngah for the present.. cantik sgt.. wat susah2 jer...  ni jelah baju raya tuk anak2 ku tahun ni.. syukur alhamdulillah..

2 comments:

  1. wahh cantek2 baju anak2...murah rezeki anak2 ko dpt present baju cantek2 dari mak ngah dia...

    ReplyDelete
  2. tu yg kenkadang aku segan ngan kakak ipar aku ni.. rajin membeli baju tuk anak2 aku.. tapi bak kata org, rezeki jgn ditolak.. heheh

    ReplyDelete

Feel free to drop your comment k.. tq =)