penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Wednesday, November 2, 2011

Selsema datang lagi.. huhu

Aku ni sebenarnya dah 2 minggu selsema dan batuk.. tapi tahankan jer tk gi klinik amik ubat coz doktor pakar Qaireen pesan.. kalau aku selsema or batuk, aku tk boleh makan ubat.. kena biar baik sendiri coz ubat selsema and batuk selalunya wat kita ngantuk kan.. then aku lak bg susu badan kt Qaireen. Doktor tk nak ubat tu beri kesan yg sama pada si kecik tu.. mmg la agak menyeksakan bila selsema dan batuk.. tekak gatal jer.. badan lak sakit2.. kepala pun berat.. hidung berair.. apalagi dok dlm aircond kt ofis.. aduii sabar jerlah..

Tapi semalam balik keje dah lewat, sampai taska hujan lak turun lebat dan angin kuat..mmg basah kuyup la aku.. mandi hujan! So, natijahnya.. ari ni mmg selsema aku makin teruk..dh tk tahan rasanya.. dok dlm ofis ni dh mcm sesak nafas.. nk bernafas hidung dh block! kena napas guna mulut.. dh mcm nyawa2 ikan aku ni.. dada pun dah rasa skt.. so amik keputusan.. tk boleh tunggu.. terus drive gi ke sini.....

Salam Medical Centre.. akhirnya ku terjah jua hahaha.. sib baik org tk ramai.. tk sampai sejam dh settle sume.. masa check up dh ckp kt doktor kasi aku ubat yg tk mengantuk..yg light2 jer coz aku ni breastfeeding.. dia angguk2.. tapi bila time nk amik ubat kt farmasi.. skali tgk ubat batuk pun mengantuk, ubat selsema pun ngantuk gak..apa kes ni? beria aku bgtau then dia angguk, skali bg ubat yg sama gak.. aku suruh jer staff kt farmasi tu gi tanya doktor balik, aku tk nak ubat yg mengantuk2 ni.. aku nk breastfeed ank aku camne kalau makan ubat ni.. kang dua2 khayal.. tido jer.. sib baik doktor tu bg ubat lain.. kalau tk mmg aku campak dlm tong sampah jer ubat2 yg ngantuks ni..

ni ler ubat2 yg aku dapat.. ubat batuk.. ubat selsema, ubat sakit tekak.. and antibiotik..

ubat batuk ni mmg tk ngantuk.. masa preggy dulu pun doktor bg aku ubat ni gak.. ubat batuk ni sugar free and no colouring.. rasa pun mcm minum air teh jer.. lepas makan ubat kembali wat keje.. tapi aircond ni jahat, dia wat badan aku sakit2.. lenguh2 bisa.. dh tk tahan sgt.. ckp kt HR aku nk gi rehat sejam.. terus gi tido kt surau.. bagus tak? suka ati aku jer.. tapi kalau ditahan pun bukan nye aku leh wat keje.. sakit giler bdn ni.. lepas tido sejam, makan tengahari.. baru rasa ok sket.. skang alhamdulillah.. getting better.. Syukur Ya Allah..

4 comments:

  1. moga cepat2 sembuh.. biasalah cuaca cam ni sekarang..

    ReplyDelete
  2. cian kamooo....lekas2 sembuh ye beb!

    ReplyDelete
  3. thanks kak yan.. tapi yg tk best tu ramai yg dok tanya ada 'isi' ke asyik tk sihat jer.. huhu.. ank baru 6 bulan tkkan dah nk berisi lagi huwaa lum sedia.. tapi tk risau sgt ngan soalan tu coz bendera jepun pun lum dtg lagi semenjak lepas bersalin aritu..

    ReplyDelete
  4. nome.. thanks beb..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comment k.. tq =)