penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Tuesday, January 31, 2012

Sepanjang jalan kenangan.. Klang - Langkawi

Cuti CNY ari tu balik Langkawi.. ayah dah rindu sgt ngan bebudak dua org tu.. especially Qaleesya ler.. Last balik kg masa raya pose tahun lepas.. even aku rasa malas sgt nk hadap jam masa cuti perayaan besar ni.. tapi memikirkan ayah asyik tanya bila nk balik, maka ku redah jua... tambah2 rasa tk sedap ati nk hampakan harapan org tua kan.. berkorban sket apa salahnya tuk bahagiakan diaorang..
Aku tk pernah jemu menyoroti jalan2 kenangan ke utara ni.. semenjak umur 18 tahun sampai skang dah nk masuk 32 tahun aku ulang alik guna jalan yg sama.. masih tk jemu2.. why?? aku suka permandangan bukit bukau sepanjang highway ke utara ni.. Kami bertolak kul 4.30pg ari sabtu.. tu pun dh banyak keta kt jalan.. ingat nk berhenti solat subuh kt hentian Tg. Malim tapi seperti yg dijangka.. sgtla sesak..kt situ jer dh jammed..  so my hubby decide masuk exit Sungkai.. berhenti solat kt plaza tol sungkai even situ pun sesak gak.. dh tk peduli.. kejar nk solat takut habis waktu...  gambar2 hentian yg jam mls nk amik.. tk menenangkan minda pun tgk.. adalah dua tiga gambar sepanjang jalan kenangan ni aku snap.. jln yg byk memberi makna dan menyimpan seribu kenangan pahit manis dlm hidup aku..

 sejuk sungguh time ni.. berkabus jer.. best sgt..

ni yg best bila balik waktu pagi.. bila balik malam lak.. ditemani bulan dan bintang.. cantik sgt..

dh mcm kt cameron highlands lak..

 cantik kan gunung batu kapur ni disinari cahaya matahari..

 kami sampai kt jeti kul 12.30.. amik feri kul 12.30 gak, tapi feri delay kt jeti langkawi.. sudahnya kul 2.30 baru naik feri dan gerak dari jeti kuala kedah..

 posing2 dulu sambil tunggu feri.. bosan giler.. hati dh tk sabar nk balik kg..

wajah ceria..
 cubaan tuk mengangkat beg..

budak manja ni..
 bantal qaleesya tu tk boleh tinggal.. usung la sampai ke langkawi..

adik yg gatal gusi nk tumbuh gigi..
 cubaan utk wat peace yg tk jadi2..

dlm feri.. beli dua tiket.. tapi dapat 5 tempat duduk + satu meja.. orait kan.. kah kah kah.. sebenarnya ramai org.. so kami dapat seat kt sini.. ok gak.. selesa..
 laut dan diriku tk dapat dipisahkan.. tenang jer nampak laut.. org pulau la katakan.. kekekeke

 tido pesen baru..asal boleh jer dak ni..

kt umah tok..
 seronok dia dok sini.. suka ati leh kuar masuk.. teruja tgk ayam.. leh main pasir.. kalau dok kt umah sendiri jgn harap ibu nk lepas bebas camni kan qaleesya..

 me with my bam bam..
 
 entah naper dia suka sgt tido cenggini..

 my lovely hometown.. feeling2 dok oversea gitu.. eh.. i dok oversea apa.. nk balik kena naik feri.. tk pun naik kapal terbang jer.. kah kah kah...apa yg penting, hati damai bila balik kg halaman.. saya bangga jadi anak Langkawi!!!


2 comments:

  1. Ikutkan hujung minggu ni ada member ajak pi Langkawi, sbb dpt resort bank kat situ...
    tp mcm takde harapan je dpt pegi...
    sbb kat rumah ada tetamu la hurmmmmm :(

    ReplyDelete
  2. alolo.. ciannyer.. takpe la next time booking resort bank lagi yek.. tapi kalau gi skang best.. bukan time hujan.. cuma panas terik dan berangin.. syookkk..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comment k.. tq =)