penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Wednesday, March 28, 2012

Besday hubby ku..

Tanggal 20/03/2012 ari tu besday hubby yg ke 29 tahun.. Alhamdulillah, Allah panjangkan usia.. Aku mmg plan amik cuti ari tu.. sementelah balik dari Cameron on Monday tu..so sambung la cuti skali on Tuesday.. cantik je kan..Malam tu hubby mmg dah tanya apa surprise aku nk wat.. aku ckp aku tk wat apa2.. no hadiah, no dinner kt luar.. dia pesan no surprise2 k.. dia tk nak aku bazirkan duit.. I just said ok.. tapi dlm pale otak ni mmg dh plan something.. heheeh

So, on his besday dia keje.. pagi2 tu aku antar dia gi keje.. balik singgah TESCO & GIANT beli barang.. pi BAGUS jap, beli fresh cream.. byk benda nk masak ni.. sampai je umah terus sinsing lengan baju.. ketung ketang di dapur utk menu special dinner mlm tu.. celebrate kecik2 jer.. kami empat beranak.. lagi sweet kan.. lagi bermakna dari makan kt luar.. sume dari air tangan isteri.. hehehe.. so, ni la juadahnyer..

Amacam ok tak??? keh keh.. terselit disitu mangkuk kecil cheesy makaroni for Qaleesya.. hehehe... 

Hidangan utama..kegemaran hubby.. Lamb chop.. kata besday dia, mestila masak yg dia suka kan.. happy sgt tgk dia makan dengan berselera.. terkejut dia bila tgk menu dinner ni.. mesti tk caya bini dia wat kan?? tk habis2 puji sedap.. aku pun kembang la bermangkuk2.. haahhah... berbaloi sgt segala penat lelah prepare sume ni.. 

it's mine.. beef steak.. segala tomato, kentang, asparagus, jagung adalah dibawa segar dari ladang Cameron Highlands.. hehehe.. see..mmg aku dh plan dari sebelum gi cameron lagi for this occasion and menu..

Our dessert.. ngan susah pyahnya wat sendiri rainbow kek ni with topping fresh cream.. firts time wat demi kasih pada en. hubby.. segar giler tgk strawberry tu kan.. yummmylicious...

 besday boy yg malu2 nk potong kek.. (sebelum ni lupa nk masukkan gambar ni.. baru edit ni hhahahah  jgn mrh yang...)

ni la rupa dalaman rainbow kek aku tu.. berwarna warni.. ehheh

and satu lagi dessert adalah strawberry coklat.. coklat tk pekat sgt.. nk cepat punya pasal.. malas aku nk tunggu lama2 kasi dia pekat.. hellooo coklat ni pun masak sendiri tau..bukan beli yg segera.... 

Alhamdulillah..mmg kenyang kami empat beranak mlm tu.. Qaireen seperti biasa makan bubur jelah.. apapun to my hubby.. Happy birthday.. moga panjang umur, murah rezeki, berjaya dlm apa jua bidang yg diceburi dan diberi kesihatan yg baik oleh Allah S.W.T... sorry no birthday present tuk besday kali ni.. tapi doa I sentiasa mengiringi perjalanan u.. with lots of love from me and anak2..

6 comments:

  1. Happy birthday to hubby lieza..

    Wah..akak pun teruja tengok segala menu tu... dahsat la lieza pandai memasak semua tu..tabik spring akak

    ReplyDelete
    Replies
    1. tima kasih kak.. ni pun jenuh dok plan dlm kepala sebelum hari kejadian.. hahahha.. alhamdulillah.. sume menjadi.. saya ni tk la pandai kak.. leh la buat sket2..makan sendiri. tu pun refer resepi gak..

      Delete
  2. clapclapclap!!! (standing ovation aku dibuatnya tau!)
    ni mmg terbaiklah...
    takyah bagi hadiah dah...ini pun dah dikira hadiah...
    dgn kek strawberry rainbow, dgn lamb chop...dia punye deco aje...perghhhhhhhhhhhhhh...tersungkur aku kat sini meleleh2 ayaq liuq tau ija!
    babe... kau mmg best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah.. jgn la erin.. aku pun bkn pandai sgt..ni pun hasil menjengah blog2 org lain gak..dari situ belajar2 ler.. lap2 ayaq liuq tu.. kang menitik ats keyboard heheheh... saja jer wat kejutan kt acim.. Alhamdulillah Allah mudahkan..

      Delete
  3. Wah, memang hebat lah awak masak Liza. Toink! toink! toink!! *tabik spring 3 kali*

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. idokler hebat mana pun.. oja pun hebat gak.. leh wat cheese cake sebelah tangan jer.. haaa..chef wan pun kalah. ekekke.. anyway, thanks kengkawan.. wat entry ni bukan nk dipuji, just nk ada kenangan tuk ari tua.. takkan la nk gi cuci gambar2 ni masuk album plak kan kekekek..

      Delete

Feel free to drop your comment k.. tq =)