penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Tuesday, April 24, 2012

ZALORA YANG HAMPEH!

First word pasal ZALORA.. cantik dlm web tapi hampeh qualitynya.. takkan menyopping lagi di sini

 Mesti ada yg tertanya2 naper ni kan??? aku first tau pasal ZALORA ni dari jobstreet.. dapat voucher free.. pas tu jengah2 la webpage ni.. emmm first impression mmg dah tertawan ngan pelbagai barang yg dijual especially kasut2 nya lah kan.. cantik, menarik, harga pun berpatutan.. brand?? ada yg kurang tau coz katanya barang ni sume imported.. so, aku ni plak bukan update sgt ngan perkembangan fesyen dan barang yg ada brand ni.. anggapjelah tk tau.. lepas tu, kt blog Ariff pun ada promote pasal ZALORA.. kt blog hanis zalikha pun promote gak.. tgk website dia pun cam berkeyakinan la.. makanya terjebak beli sepasang wedges yg harganya tk semahal mana.. below RM100 above RM80.. tk nak grab yg dua tiga ratus dulu walau nampak cantik coz takut ditipu.. 

Shipping period 7-14 working days.. lamakan? bila tanya kata kasut tu import.. sebab tu amik masa lama. Fine.. boleh terima alasan tu..order one pair wedges, grey color, size 39.. diulangi SIZE 39. After confirm purchased, call them to confirm size sekali lagi.. line phone engaged.. fine.. email them.. hey!!! customer service dia reply.. yes they confirm size yg aku order is 39 haaa. saja jer besarkan saiz tu.. waiting for 14 working days.. finally, kasut tu sampai.. gi collect kat ofis Gdex coz time org Gdex tu antar aku keje.. berkobar2.. serius.. dh lama tunggu kan.. sekali bila buka kotak jer.. first impression.. this is not the color yg aku ordered! tgk kasut tu pun aku dh tau kecik.. tgk saiz, it is 35. Diulangi it is size 35... kalau korang rasa apa??? aku?? mmg marah sesangat la.. aku dah double confirm pun boleh silap lagi.. ler ler tu gak aku call ZALORA.. mmg kaw kaw nyer marah.. lantakla apa org tu nk kata.. hampeh betul..nama jer company cam besar.. catalogue giler2 cun.. promo giler.. tapi product hampeh.. quality kasut tu sebiji mcm kasut yg jual kt pasar malam.. cam harga RM5 satu or RM10 for two pairs.. mungkin pasar malam nyer lagi elok kot.. hampeh lagi sekali.. (ingatpun leh marah lagi ni) dah tu, color salah, saiz pun salah.. nk bagi sape pakai kasut tu.. eiii mmg hangin lah!!

so, that customer service suh aku return balik.. (aku tanggung cost return tu) sekali lagi hampeh! then they will give store credit double the price of the shoes.. then aku kena wat new purchase. Bodoh kan.. dah la tk boleh refund money.. tk boleh replace with the right color and size.. dia suruh aku membeli belah lagi kt situ.. tk reti bahasa ke yg aku ni dh serik nk beli kt situ lagi.. ceh!!! 

semalam aku dah return kasut tu.. jap lagi nk call customer service dia.. ada potensi nk kena marah lagi la tu.. kepada korang2 sume.. aku mmg tk recommend korang shopping kt ZALORA ni.. tk kiralah beli barang apa.. indah khabar dari rupa.. jgn jadi cam aku.. menyesal tk sudah.. 

aku mmg BANNED TERUS ZALORA NI.. FIRST AND THE LAST SHOPPING KT WEBSITE DIA.. rasa cam nk masuk kt metro jer.. nk warning org kt luar sana jgn beli kt ZALORA YG HAMPEH NI!!!!

2 comments:

  1. Akak boleh paham tahap kemarahan lieza yg tinggi tu.. Bedebah betul diaorang nih. Kalau akak, pun serik gak nak beli online cam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah kak.. mmg berangin betul.. sib baik la beli tk mahal sgt.. ni pun diaorang tk feedback apa pun lagi..

      Delete

Feel free to drop your comment k.. tq =)