penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Wednesday, May 16, 2012

Qaireen dan Ulcer...

Qaireen sebelum ini..

Qaireen skang... (diserang ulcer tekak)

Korang nampak perbezaan dua gambar ni?? Gambar pertama pipi bam bam tu masih ada.. gambar kedua dah kurus kan?? Cian anak ibu... dua ari tk makan coz ulcer kt tekak..skang dh makan tapi sikit jer.. luluh rasa ati ni.. dia yg selalunya mmg tk boleh nampak makanan.. asyik nak makan jer.. tetiba tk nak makan.. tgk makanan pun palingkan muka.. pity of her.. 

Besar sungguh dugaan Qaireen... tk habis2 sakit.. (opps.. bukan mengeluh.. cuma mengenang nasib anakku ni).. Mungkin org lain akan kata.. alah.. budak2 mmg la selalu sakit dan demam.. takkan nk sihat setiap masa.. tak pun akan kata.. alah.. sakit tu kan kafarah dosa... (dosa sape?budak sekecil ni belum ada dosa.. ), atau ada yg akan kata.. Allah sayangkan Qaireen sebab tu dia terima ujian begini.. apapun yg mereka kata.. sume itu hanya utk menyedapkan hati aku.. Berat mata yg memandang, berat lagi bahu yg memikul.. sebagai insan yg mengandungkannya selama 9 bulan, yg menyusukannya sehingga sekarang dah setahun umurnya.. aku tidak boleh sekadar amik mudah setiap sakit yg dia hadapi.. hati ni sgt risau sebenarnya.. setiap kali dia menangis kesakitan, tk boleh tidur setiap malam.. hati ni turut menangis.. kenkadang bila dia nangis aku pun nangis sama tanpa segan silu.. sampai teresak2.. huhu.. dah abah dia pulak yg pening heheh.. aku tau ini ujian Allah pada kami.. aku redha.. namun sebagai ibu, tipu kalau aku ckp hati ni tk tersentuh tgk anak dlm keadaan mcm tu. Kalaula aku dpt ganti tempat dia.. hmmm..

Ya Allah, sembuhkan lah sakit anakku.. kasihanilah dia Ya Allah.. Sihatkan lah tubuh badannya.. lindungilah dia Ya Allah.. Sesungguhnya Kau lah yang Maha Penyembuh, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. amin...

2 comments:

  1. Akak doakan Qaireen cepat sembuh...Betul lieza, berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Hanya Allah sahaja yg maha mengetahui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah kak ita.. qaireen dah sembuh.. syukur sgt.. skang dh boleh makan cam biasa.. =)

      Delete

Feel free to drop your comment k.. tq =)