penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Thursday, May 10, 2012

Melentur buluh biar dari rebungnya..

Assalamualaikum sume.. petang2 ni sementara nk tunggu balik keje.. rasa bosan la plak.. so meh kita update blog hokay.. keh keh keh.. ampun en. boss.. saya ngular jap. Both of my daughters mmg diberi susu ibu.. Qaleesya dapat minum susu ibu sampai umur dia setahun tiga bulan.. stop coz saya preggy second baby and bleeding. So, doc advise to stop breastfeeding. Qaireen plak sampai skang dah setahun umurnya masih lagi menyusu badan dan saya masih lagi pump susu kt ofis tuk bekalannya di taska.. alhamdulillah.. even susu dh tk byk mcm awal2 dulu.. but still boleh dapat dlm dua atau tiga botol sehari.. (ikut kerajinan ibu dia mengepam gak la kan..)

Yang nk diciterkan disini adalah berkenaan Qaleesya.. dlm diam rupanya dia memerhatikan apa yg saya lakukan setiap hari.. hari selasa malam.. dia ngah main ngan tiger dia.. (anak patung dia la kononnya.. but bukan cam anak patung sgt la..).. saya ngah iron baju.. then suddenly dia mcm popok dia nyer 'baby' la kan.. kenkonon nk kasi tido.. saya perhatikan jer.. what's next?? Lepas popok maybe pada dia tk tido gak si baby tiger ni.. dia selak baju then lekapkan baby tiger tu kt 'nenen' dia!!! ahhahahah.. nk gelak pun ada.. takjub pun ada.. even she just three years old.. but dah pandai nk bagi susu badan pada 'baby'.. siap gaya2 lagi.. kah kah kah.. anak oo anak.. i am proud of her.. sebab apa tau.. she choose to give breastfeeding rather than milk bottle.. even dia punya botol susu ada dekat2 situ.. bravo Qaleesya.. 

So, guys.. maybe ni yg org ckp melentur buluh biar dari rebungnya.. budak2 baya Qaleesya ni serap all infos dan apa jer yg diperhatikan mcm span serap air.. so, if you give good example.. insyaallah dia akan ikut yg baik jer.. saya tk ckp yg saya perfect parent.. sometime bila ngah pressure.. penat.. yelah kita kan ibu bekerjaya.. kt umah bukan ada maid leh masak, basuh baju, kemas umah bagai.. sume sendirian berhad.. so sometime bila keadaan jadi tk terkawal, kenkadang suara tu meninggi gak.. then that is bad example to my daughters.. coz sometime diaorang pun menjerit.. aaahhh.. sila salahkan diri sendiri ok...

So, setiap hari cuba memperbaiki diri dlm segala segi especially dalam kes mendidik anak2.. kalau anda ada tips.. leh la kongsikan bersama... saya tinggalkan anda sume ngan gambar2 Qaleesya bagi breastfeeding kt 'baby tiger' dia.. thanks for reading.. =)

try bagi tido her baby.. maaf gambar agak blur.. amik guna phone buruk i jer..

kah kah kah .. beria bebenor la awak...

good kakak.. sok bila dh ada ank bagi breastmilk k.. hehehe sayang anak ibu...


No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)