penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Monday, June 18, 2012

Balik Kedah & Hotel Seri Malaysia

Assalamualaikum.. tu dia aihhh brapa lama peram citer ni, baru berkesempatan nk menulis. Ekceli aku pun dh lupa bila kah tarikhnya aku balik kedah ni.. huhuhu.. yg pastinya dlm bulan awal bulan 5 la rasanya.. Kami mendapat perkhabaran yg tidak baik, pakcik my hubby iaitu Pak Ya sakit tenat dan dimasukkan ke HDU Hospital Alor Setar.. dah menggunakan bantuan mesin pernafasan. So, my PIL datang all the way from Johor with my BIL. We all pun gerak ke Alor Setar pada pagi Ahad. Aku and hubby mmg amik EL la jawabnyer. Benda yg tk dirancang.. dah balik nk tgk Pak Ya, dapatla aku balik jengok tok aku yg sakit skali. Tok aku pun dah uzur gak.. tk boleh bangun dah.. ada kt umah mak ngah aku since dia dh tk boleh nk duduk, payah nk bawa balik langkawi lagi.. tetiba sedih :(

Kami dah booking Hotel Seri Malaysia Alor Setar.. near Stadium Darul Aman. Byk bilik yg dah full booked. Luckily we all dapat bilik, tu pun suite for 3 people. Okla, besar sket.. All my hubby relatives tk dapat dok situ coz dh penuh, byk yg pi cari hotel lain. So, we all mmg tk sempat jumpa diaorang langsung. Sampai ke Alor Setar pun dah dekat nk maghrib.. 



Nilah hotelnyer.. kalau org tk perasan mmg sesat cari hotel ni. Landmarknya depan hotel ni ada KFC. Korang cari la KFC yg dekat ngan stadium darul aman tu.. hotel ni masuk kedalam sket.. signboard plak terlindung dek pokok.. dua kali gak kitaorang pusing. Sib baik adik ipar aku perasan.

sikit view taman yg sekankang kera..

ni berdepan ngan pintu lobby

Lobby entrance.. nampak plak bayang2 aku disitu.. kah kah kah..

simple lobby decoration.. katapun hotel baper bintang jer.. boleh la nk tido semalam dua..

ruang menunggu

ruang lobby di tingkat dua.. bangunan hotel ni cuma ada dua tingkat.. bilik dlm seratus lebih jer.. nampak tangga yg berdekatan ngan iron board tu? haa bilik aku sebelah tangga tu jer.. nk iron baju sila keluar dan iron kt lobby ni yer.. kt tepi tangga tu. 

our room.. 

sume me'landing'kan diri.. penat seih.. satu katil queen dan satu sigle bed.. cukup la tuk kami berempat tido dengan selesa.. budak2 pun leh golek sana sini. Malam tu kami rapatkan katil.. 

kemudahan yg ada.. tea and coffe maker. Teh dan coffee serta gula complimentary la. Tapi if you want extra, must pay hokay!!!.. plug cuma leh guna satu jer.. ceh ada ke patut. Nak masak air kena off tv :(. Seri Malaysia Alor Setar.. tolong la tambah plug. Nak caj phone pun payah.. 

Almari ok, besar.. bilik air boleh la.. ruang mandi berasingan.. so far, bilik bersih. okla tuk harga semalam RM150++. So, sesapa nk dok sini aku leh recommend gak ler.. pagi tu breakfast kt cafeteria dia.. makanan so so jerlah.. cuma sambal nasi lemak masin sket.. kalau malam agak2 lapar.. leh pi KFC kt depan hotel yg  tk sampai seratus meter.. KFC 24hours buka.

ok, tu jer nk citer.. thanks for reading peeps... :)

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)