penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Monday, June 18, 2012

Beringat Sebelum Kena.. Urus risiko anda!

Assalamualaikum.. apa khabar anda semua?? berbalik pada tajuk entry diatas, aku skang ni jadi part time ejen insurans under PRUDENTIAL. Why insurance? Bukan bisnes lain. Pada aku, insurance ni mcm kita tolong org gak ler. One of ibadah. Kalau org dengar insurans jer pasti ramai yg menolak dengan pelbagai alasan.. aku pun mcm tu dulu. Tapi bila dah anak sendiri kena masuk hospital, baru aku rasa nyesal sgt tk amik insurans awal2 tuk diaorang. So, berbalik dari itu la aku rasa terpanggil nk wat insurans ni. Nak tolong ramai org melayu yg masih kurang kesedaran betapa pentingnya insurans ni.

Insurans ni dulu mcm taboo pada kita. Jumpa jer ejen insurans rasa mcm nk lari jer kan.. coz kita nampak yg dia memaksa kita amik insurans kt dia tp kita tk nampak apa kelebihannya ada insurans tu pada kita. Zaman skang, ejen insurans lebih kepada mendegar masalah anda dan manage  anda.. Plan insurans juga dah mcm2.. pilih lah mana yg terbaik. Setengah org ckp, tk perlu insurans.. bukan nk sakit pun. Kalau sakit gi jelah hospital kerajaan.. mmg.. aku pun pernah fikir mcm tu dulu. Tak dinafikan. Masa Qaireen sakit dulu, aku lum amik insurans tuk dia. Maka masuklah HTAR tu. Amik ko, ngan sesaknya.. katil main letak jer kt laluan tengah2 tu coz pesakit dah ramai. Keselesaan mmg xde langsung. Nak bagi susu dia pun terpaksa selindung2 coz malu org lelaki nampak.. nk mandi, buang air kecil satu hal.. toilet Ya Rabbi.. cam nk roboh.. geli i... tapi dah xde pilihan hadap jerlah apa yg ada. Nak complaint pun ko yg salah kan, sape suruh tk bersedia dari awal. That's why aku tk nak korang hadapi nasib mcm aku. 

So, berbalik pada Prudential insurans ni.. It's a good plan yg korang leh amik. Ia adalah 3 dlm 1. Bayar satu premium tapi korang dapat protection, medical card dan juga saving. Sape tak nak kan?? dah la segala risiko kita ditanggung, segala penyakit kritikal dicover, then nanti dah bersara ada pulak duit simpanan yg boleh dikeluarkan tanpa effect pada segala coverage yg lain. Haaa bagus tak??? Kalau simpan kt bank boleh jamin tk kuarkan sampai bila2 ke??? Takkan?? At least bila sakit demam, kena warded ke, operation, kena penyakit kritikal of course nk kena kuarkan duit simpanan tu gak. Abis camne ngan plan simpan duit tu tuk pergi haji, beli rumah bla bla bla.. habis begitu saja. Satu lagi, bila masuk hospital, bukan saja bil2 hospital nk kena bayar.. tu husband/mak bapak/org yg jaga ulang alik ke hospital hari2 pun kena guna duit gak. Nak top up minyak keta, makan lagi.. tapi kalau dah ada insurans..kita dapat balik duit tu dari daily allowance. Paling kurang dapat RM200 sehari. Kalau masuk 5 hari dah dapat RM1000. Agak2 boleh tak cover perbelanjaan yg dah dikeluarkan tu??? Boleh kan??

Selain tu, byk lagi benefit yg kita leh dapat.. kalau nk tau lebih lanjut kena la kita jumpa dan bercerita dengan lebih lanjut. Don't worry.. aku bukan jenis memaksa korang amik insurans dengan aku.. just let me help u to manage your risk. That's all.. dengar dulu, fahami dan buat keputusan. Amacam ok? Kalau ada yg berminat boleh la contact my number at 013-2986822. We can meet up and discuss. Thanks for reading... :)

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)