penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Wednesday, October 24, 2012

Masak2.. makan2...

Salam sume.. tktau nk boh entry apa, asal boleh jelah yer.  Katapun nk citer pasal makanan.. Oh yer..semenjak bekerja disini, aku selalu bawa bekal jer. Eh ada citer tak sebelum ni?? Hadoiii sudah lupa, maklum la umur dah meningkat senja ni...  So, setiap pagi on weekdays.. aku akan bangun kul 4.30 pg (sila abaikan ari2 yg terlambat bangun tu yek). Amboii awalnyer ko bangun liza.. wat per tu?? Emm.. masak bekal makanan ler.. nk bawa ke tempat keje. Bukan la kt area ofis aku ni, or kt building ofis ni xde langsung gerai makan.. kebulur sume org derrrr.. ada.. cuma tk menepati tekak aku ler. Very high demand ini tekak tauuuuu!!! Hehehe takde lah, kat kafe building ni, kafe mamak jer.. aku plk since dah meninggalkan UiTM enam tujuh tahun dulu.. makanan mamak ni mmg tk boleh masuk tekak dah.. dulu masa belajar, ko melepak situ gak liza.. Eleh.. =P.. then kedai makanan diluar kawasan building ofis aku ni, agak kurang bersih sket. So, baik ler aku masak sendiri agar lebih terjamin kebersihannya.. puas ati kan?? tapi kenkadang kalau dah terbabas tido tu, dan perut bernyanyi sumbang di waktu tengahari. Aku pejam sebelah mata ler beli gak kt gerai2 diluar tu. Tapi pilih2 la mana yg nampak bersih sket.. jom la tgk apa yg aku masak2 ni untuk bekal dan makan2 dirumah..

Puding karamel ni buat utk makan kt umah jer..

siakap tiga rasa yg ekornya telah hilang hahahha

daging blackpepper

sambal udang


sawi pendek goreng tiram

meehun singapore (nape panggil meehun singapore yek? adakah dia berasal dari sana???)

Daging masak lemak cili api dan cendawan shitake

nasi hujan panas

ayam masak merah or sambal ayam ler


spagetti bolognese dipagi hari.. entah apa kes ntah ari tu bangun pagi nk makan spagetti..


 chocolate moist cake.. aduh.. terliur plk tgk kek coklat nih!


coklat moist cake gak, tapi nk bawa ke surau coz ada jamuan

cucur udang.. bawa bekal ke opis

sandwich telur (en somi yg buat)

marble kek.. teringin nk makan

sosej roll and marble kek, bekal aku dan en somi di ofis

Bread pudding.. ni pun wat malam2 coz teringin nk makan

with vanilla sauce.. nyum nyum..

jemu makan nasi..bawa bekal ni ke ofis

crepe durian.. first time wat.. amik resepi dari blog ana suzana.. nyum nyum.. sedap makan sejuk2.. adoi.. telan air liur dah ni.

kari ikan tenggiri.. en hubby tambah nasi berkali2.. heheh


sayur campur..


dan.. popiah kentang daging...

sume dah hadam dlm perut kami pun.. sorrylah.. aku mmg tk pakar bab plating.. namun rasa tu penting.. k, selamat menjamu mata.. aku tk pandai masak yg luar biasa.. sume biasa2 jer..tapi apapun kita masak, jika kita masak dengan kasih sayang dan ikhlas.. org yg makan dapat merasai kesedapannya.. bye korang.. selamat hari raya aidiladha... maaf zahir batin.

1 comment:

  1. mak datok! lazatnya weiiii menu2 ko nih...mantop abis! jilat screen aku tengok semua foodz ko nih..heaven! bertuah en somi beristerikan kamoo yg sgt rajin dan pandai memasak...ni yg rasa nak buat lawatan sambil makan ke umah ko...bleh tak? bleh tak? *mata mengerlip2 memujuk rayu*

    ReplyDelete

Feel free to drop your comment k.. tq =)