penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Wednesday, December 26, 2012

Cerita hujung minggu...

Assalamualaikum...

Wow weee... last monday terlebih happy coz keje half day jer.. hek eleh keje half day pun nk happy kan.. org lain cuti terus. By the way, for Christmas eve, co bg cuti half day.. so, 12.30 dah cabut balik la yer..terlebih happy bukan apa coz tk pernah merasa half day tanpa tolak cuti kt co lama dulu. Pas tu, ri ni dtg keje pun mcm tk keje coz do nothing.. my MD non hado.. my VP also bercuti, my HR director also cuti.. keje plk, sume aku dah settle kan jumaat lepas.. so ari ni cam dtg goyang kaki menghabiskan milo dan kopi serta biskut di opis jer la gamaknyer.  balik tu gi berjimba ke ofis lama.. jumpa my bff disana.. pastu merayau sekitar shah alam sampai waktu menjemput en. somi dari ofis. Emm..  window shopping...nk shopping pun gaji lum masuk, bonus lum dapat or maybe nan hado kot coz aku baru keje kt co ni 5 bulan.. so, cuci mata jer la..lain la org gomen yg dah beraya sakan ngan bonus yg diaorang dapat selasa lepas.. happy for all of you la..

Wokeh, skang bukan nk citer pasal bonus ke apa.. just nk update pasal weekend lepas.. Pagi sabtu tu bangun ngan senyuman coz tk perlu rushing nk siapkan order durian crepe org.. oh ya!! for info, order durian crepe ditutup buat sementara waktu.. tokeh nk prepare barang anak nk ke skolah dan uruskan persekolahan Qaleesya ke tadika.. hello,even tadika pun byk nk kena prepare tau coz dia bukan saja baru start tadika tapi start day care kt tempat baru gak.. so, byk gak nk kena prepare. Walaupun aku ada mention kt FB yg aku akan stop sementara wat durian crepe ni, tapi masih ada yg call dan msg pujuk buat juga.. terima kasih la ats sokongan kalian tapi aku mmg betul2 minta maaf coz aku tk blh commit buat masa ni..

Sabtu lepas en. somi ada exam kt UKM, kami kt umah tk kemana2 ler.. aku xde keje lain selain dari basuh baju, kemas umah, masak dan melayan dua org puteri tu.. baru pegang kain nk lipat.. si kecik tu dah bangung diikuti ngan kakaknyer.. kalau dua2 dah bangun terencat sket la operasi aku mengemas. Ajak mandi tknak.. so, cuci muka sume.. kasi dioarang minum susu dulu sorang sebotol. Sementara tu aku pi lipat dulu mana baju yg ada.. lepas diaorang minum susu, aku kasi breakfast cereal.. pastu kasi makan roti lagi. Anak2 ni especially qaireen mulutnya mesti nk berkunyah sentiasa.. hmm.. lepas tu kemas ruang tamu, vakum, mop bagai.. baru bawa anak2 gi mandi.. lepas diaorang mandi, aku pun ke dapur masak utk lunch.. sambil2 sidai baju..  lepas siap masak sume, jam dah menunjukkan kul 1.. suap anak2 makan nasi.. tunggu en hubby balik makan tengahari.. lepas mkn.. solat.. kami anak beranak buat taik mata.. entah naper, aku pening plk ptg tu.. siap ngan rasa nk muntah bagai..telan panadol terus tido.. (jgn buat spekulasi aku pregnant k..)  Lepas maghrib suap anak2 makan.. kami pun makan.. lepas jer isyak, kuar gi Setia City Mall.. saja bawa anak jalan2 sambil tgk air pancut kt situ.. cadang nk bg diaorang main kt playground kt Setia City Mall tu.. tapi cuaca cam tk elok.. baik dok dlm mall jelah.. tu pun dh cukup wat diaorang happy...

bawa diaoran tgk air pancut berwarna warni ni..

Pastu masuk dlm, beli roti kt Rotiboy then melepaks kt tepi  ni.. budak2 ngan membelek alat exercise ni.. maybe sesuwei tuk Qaireen bg mengempiskan perut muncit dia.. kah kah kah...

Qaleesya tk habis lagi membelek..

dan dia ni tk habis2 mengunyah jer kejenya.. mana tak debab.. serius aku mmg tk larat nk dukung dia lama2.. bisa lenguh tangan beb!

ari ahad we all tk kemana2.. lepak kt umah jer.. so diaorang ni wat operasi mengecah umah..

menyempit berdua kt situ.. mula2 main elok jer.. pastu gaduh berebut mainan tu.. sabor jelah..

start berebut..

sudahnya kakak yg menang.. gambar blur coz aku amik gambar time diaorang lawan tarik menan ni.. hahaha

tapi gaduh jap jer.. pastu dah berkasih sayang balik.. heheheh...

permata hatiku..

sayang kakak..


suka tgk diaorang bersama cam ni.. hope sampai besar la close mcm ni..

oh ya, last monday sebelum balik dpt hadiah dari my HR manager.. kah kah kah.. org lain sambut christmas, aku pun dpt hadiah

ini hadiahnyer.. berbalut cantik lagi

dan hadiahnyer berupa coklat!!!.. hahaha.. dia ni mmg selalu kasi aku hadiah coklat, lama2 rongak gigi i. Apapun, rezeki.. org bagi kita terima jer.. alhamdulillah.. besar ke kecik, mahal ke murah bukan ukurannya. Yang penting ingatan tu.. thanks a lot Wee Mian.. :)

k, tu jer nk citer.. see u next entry!

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)