penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Saturday, January 12, 2013

Balik Kempas.. Weee...

Assalamualaikum...

Tanggal cewah.. gunapakai perkataan tangal lagi kahkahkah.. oklah, cam tk kena jer guna word tu kan.. straight to the point jelah senang. 29 & 30/12 ari tu balik johor.. (aku tau korang mesti kata citer dh basi baru nk update kan... abis aku bz ler x sempat nk update dihari yg sepatutnya.. huhu) Lama giler rasanya tk blk johor.. last balik masa raya pose ari tu. MIL pun dah tanya bila nk balik kan.. serba salah dibuatnya. so, walaupun sekejap, janji kita balik jenguk org tua kt kg..



Kami bertolak dari umah dlm kul 7 pagi... singgah jap kt Machap kasi anak2 mandi.. tepat 10.30 pagi sampai JB.. disebabkan ibu ngan ayah nk kuar gi Muar ada urusan.. kami terjah Plaza Angsana dulu.. pusing2 sambil tu pekena rojak asma dulu. Kul 11.30 baru balik umah MIL kt kempas. Kat umah ada SIL dan anak2 jer.. sume adik dan kembar ipar gi keje.. dan belajar.. lepak2 jap kt bawah, terus naik bilik kasi anak2 tido.. lepas solat, kami pun tido skali hahaha.. letih la pulak. Malam tu kami kuar makan kt luar beramai2.. Gambar makanan dan kaum keluarga tk sempat snap coz sibuk kejar anak2 yg asyik berlari kesana kemari.. aku makan pun cepat2 jer.. kunyah sket2 terus telan coz risau tgk anak2 cam org baru kuar dari kurungan.. berlari kesana kemari.. heii sabor jelah.

Keesokannyer.. lepas kemas umah, tgk ada nasi semalam. Elok lagi tk basi, aku wat nasi goreng. Actually hubby aku yg goreng. Aku tukang sediakan rencahnyer jer. Lepas tu minta lagi hubby gi beli nasi lemak kempas.. aku mmg suka nasi lemak tu,sedap banget! Sekali ayah bawa balik kuih muih, mee rebus, roti canai lagi.. ada bubur som som gak. Ni yg best ni, ayah mertua mmg faham kegemaran menantu dia ni keh keh keh.. bubur som som yg ayah beli mmg my favourite aku. Boleh kata kalau balik Johor, ayah mesti beli. 

antara sarapan pagi kami ahad tu.. bubur som som tk snap, malu ngan parents in law.. heheheh... Lepas makan, terus ke dapur siapkan bahan tuk wat barbeque.. menu tengahari kami tengahari tu semua seafood grill.. perhg.. sedap giler.. 

ikan bakar menggunakan pemanggang ajaib..kah kah kah.. ajaib sungguh.. 


nyum.. nyum.. favourite nih!




Lepas tu, ibu masak tomyam plk.. pergh.. mmg terangkat menu tengahari tu.. sedap hingga menjilat siku ahahahak.. aku tipu jer. jilat jari boleh la, jilat siku tu melampau sgt!

Oh ya, sementara kami suami isteri meng"grill" seafood2 ni, anak2 dijaga dengan sempurna oleh adik ipar ku.. mekacih pakfiz.. nk tau diaorang wat per???

amboi dia.. main ngan arnab yer.. kt umah MIL ni ada arnab dan hamster.. hamster tu sumpah aku tk dekat coz aku geli.. arnab ni bleh tahan la, tapi tk sempat nk bermanja coz bz.. pak fiz diaorang sedang bersihkan kandang arnab ni.. yg anak2 buah tiga empat ketul ni tukang menyibuk.

comelkan??



merata diaorang ikut arnab ni.. 

Petang tu kami gerak dari JB dlm kul 6 ptg.. alhamdulillah, sampai umah dlm kul 11.30 mlm.. letih sesangat.. sib baik esoknyer tu aku cuti. En. hubby jer yg keje.. k, tu jer nk citer.. assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)