penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Friday, January 25, 2013

Salam Maulidur Rasul...

Assalamualaikum...

Sihat sume ari ni?? Mesti ramai yg bercuti kan.. sekali 5 hari terus cuti.. pergh.. haven yer korang. Aku disini sgtla jeles coz aku kena keje ari ni walau en. boss ku cuti.. sob sob sob... apapun kuatkan semangat yer liza... alah.. pejam celik, pejam celik dah kul 5, pastu balikkkk... jgn pejam terus sudahhhh!!!!

Oklah, bersempena ngan Maulud Nabi (kata org utara... ) haaa ada org utara baca blog cek ka???.. Maulidur rasul kate org key elll.. surau kt rumah aku wat la sambutan. Seawal pagi kul 8pg acara dah mula nih... haaa.. walaupun hujan pagi semalam, kami ttp bangun awal nk join the event. Perarakan diteruskan walau hujan... syahdu jer rasa.. rindu yg amat pada rasul kita Nabi Muhammad S.A.W.


ni gambar setelah selesai perarakan.. aku tk join coz ketinggalan keretapi.. aku dan mila jiran sebelah ku sampai diaorang ni pun dah sampai balik dari berarak... Ni lah surau kecik kami.. alhamdulillah.. sentiasa diimarahkan dengan pelbagai program.




My Qaleesya.. ayu bertudung. Sib baik dia tk sibuk nk buka tudung ni.. pakai sampai balik.. alhamdulillah.. permulaan yg bagus.


and my bam bam Qaireen.. ni pun behave pakai tudung. Tapi dah dekat nk balik, sibuk nk buka.. maybe dah rimas kot.. buka la jap. Pas tu aku suruh pakai balik coz hujan.. sib baik dia ok nk pakai balik.. comel jer kan adik pakai tudung.. leh pakai selalu ye nak... Oh ya, sebelum pg tu breakfast nasi lemak kt surau..aku jamah sket2 jer.. tukang perabih adalah budak tembam ni.. Qaleesya pun makan sket jer.. (ai mkn sikit bukan sebab tk sedap.. tapi ai maluuu.. :p)

Selain dari acara perarakan, ada juga ceramah agama pagi tu. Tajuknya tentulah mengisahkan rasul kita.. tapi aku sempat dgr halfway jer.. anak2 aku dah jumpa geng.. diaorang mengganas dlm surau hingga tk mampu dikawal lagi.. last kuar dok kt khemah luar tu.. kasi diaorang tgk pertandingan mewarna.. haaa jgn tk tau, ada pertandingan mewarna tuk kanak2 juga.. mak dara, mak pak org tk boleh join this contest k.. kang sure2 la korang yg menang!!! Dok kt luar pun bebudak ni dok tk diam gak.. (ikut perangai sape la nih!!!)  Aku dah tk boleh kawal dah dua2 masa ni.. sibuk nak main kt luar dari kawasan khemah, dah ler time tu hujan dah start turun renyai2.. kang ada demam plk.. hubby aku sibuk jaga bebudak mewarna tu.. so, ckp kt hubby aku nk balik dulu.. budak2 ni mmg tk boleh dikawal lagi.. so, hubby hantar la kitaorang balik dulu.. berempat jalan didalam hujan.. tk berpayung daun pisang.. (kes aku malas nk kelek payung tadi.. padan muka kami..)

Dah balik umah, bebudak ni pun tk nak buka tudung gak.. amboi alim anak2 ibu.. kehkeh keh... ikutkan jelah...


alolo dak debab ni.. nk geget2 pipi tuh!

jelingan manja.. auuuuwwww!!!

Petangnyer, kasi la bebudak ni kuar main kt depan umah jap.. en. somi ke surau. Ada aktiviti memasak.. sume kaum adam jer yg memasak..kaum hawa dok umah diam2.. Malamnyer ada bacaan yassin dan sedikit kenduri. Aku tk join, baca kt umah jer.. bukan tk teringin tapi tk nak bebudak ni menggangu/buat bising dlm surau. Ikutkan ati mmg nk bawa diaorang ni ke surau selalu tapi masyarakat kita ni tk byk sikit pasti akan menjeling bila bebudak ni bising.. maklumla budak2, takkan aku nk salotape mulut diaorang lak kan.. tunggu la diaorang faham sket baru aku bawa berjemaah ke surau..


beramah mesra dari sebalik pagar.. anak2 jiran.. nelly and nazief..


haa ko, siap memanjat bagai.. mesyuarat penting tu.. tk nampak siap secretary amik minute lagi kah kah kah... (padahal kak nelly tu ngah draw gambar orang tuk Qaleesya..)

Aku biarkan jer.. bukan tinggi mana pun leh panjat. bab memanjat tu mmg ikut peel aku lah.. coz kecik2 sampai la ke UiTM aku mmg sokerrr memanjat.. aishh.. (kengkawan uitm mesti tau keh keh keh..ai pernah panjat bumbung seroja tingkat 5 ikut tangki air dlm toilet tu semata2 nk tgk bunga api beb!!)

While diaorang main.. aku enjoy refleksologi kt laman umah...


pergh.. legaaa... kurang la sket sakit betis pakai heel hari2 tu..

Oklah, kengkawan.. nk chow dulu yer.. dekat nk masuk zuhur dah ni. Ari ni korban lunch nk hapdet blog nyer pasal.. citer diakhiri ngan kolaj yg Qaleesya buat kt skolah ari rabu lepas..


 Pink apple!! Whatever.. janji ada color hokay...

Thanks for reading this.. wassalam.

 

2 comments:

  1. comel la pink apple qaleesya! good girl! kreatip...

    salam maulud nabi beb :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah.. thank you beb.. salam maulud nabi gak to you my pren..

      Delete

Feel free to drop your comment k.. tq =)