penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Thursday, August 7, 2014

Cerita Aidilfitri 2014

Assalamualaikum.. 

Rasanya belum terlambat nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri pada semua. Maafkan segala kesalahan, tersilap kata sepanjang berblogging  ni..Sesungguhnya aku hanya insan biasa. 

So, tahun ni giliran raya kat Johor umah mertua. Aku ni tak kisah, raya kt Johor ke, raya kat Langkawi ke.. dua2 pun mak ayah juga.. so tetap rasa kemeriahannya. Cuma this year sedih sket coz terkenangkan mak ayah diLangkawi beraya tiga beranak jer.. Mak, Ayah dan Adik aku.. semua anak2 yang lain beraya di rumah mertua. Kakak aku beraya di Terengganu, Abang Din beraya di Kelantan, Abang G beraya di Penang.. aku pulak kat Johor.. ni la nasib bila anak2 sume kawin ngan org luar dari Langkawi... so malam raya dan pagi raya memang air mata laju jer turun sob sob sob...

Kami balik ke Johor hari Sabtu tu, alhamdulillah jalan tak jem even gerak lewat gak. Sampai sana.. tolong ibu kemas apa yang patut then gi terjah bazaar ramadhan kat Taman Dahlia. Motif utama nak cari air katira. syukur gak dapat air katira.. kami borong banyak gak.. hihihi.. pelahap tul.  Bukan boleh dapat selalu kan, tunggu bulan posa baru merasa. Last merasa air katira masa aku pregnantkan Qaleesya.. yes.. sebelum melahirkan Qaleesya sebenarnya hikhik.. gi cari air katira sampai pecah ketuban. Amik kooo!!!

Pagi raya ibu mertua masak lontong (makanan wajib beraya di Johor), ada rendang ayam dan lemang. Lepas solat raya kami anak beranak sesi bergambar sket.. tapi alahai.. macam2 gaya la bila nak amik gambar ngan anak2 kecik ni. Ditambah plk ngan kamera hp yang cap Ayam ni.. ada gambar blur gitu hak hak hak..  Memang bikin tensen juga.. payah sungguh anak2 nak cooperate. Maka terhasil la gambar ntah apa2.. tapi ibu tepek gak kt sini so bila korang besar ye anak2 boleh tgk perangai korang time kecik bila bergambar raya.. so kalau anak2 korang nanti buat hal yg sama.. jangan nak hangin hahhaha...


 Anak dara saya di pagi raya... :)
 
 Dengan abang Danial.. cousin diaorang.

 Harta dunia akhirat


 Alhamdulillah.. tahun ni raya berlima.. terima kasih Allah atas pemberian ini.. tahun ni ada geng berbaju melayu ngan abah..


 

 Amboi tengok apa tu Ammar sampai tenganga.. masuk lalat kang.

 harus la banyak gambar ngan my one and only hero.. raya pertama Ammar Hadif
 

 ni hero in my heart.. selamanya centa hatiku..






 Moga kebahagiaan ini kekal ke akhir hayat.. amin.




  
 Raja kedua, beraya ke rumah sedara sekitar JB





 Raya ketiga beraya ke Tanjong Laboh dan Muar.. lepas tu terus gerak balik Klang.. Alhamdulillah.. meriah sungguh raya tahun ni.. berkonvoi beraya. Banyak pengalaman dan ilmu dikutip sepanjang perjalanan.. dan paling best tengok pokok rambutan lebat berbuah sepanjang jalan.. bikin aku histeria dalam kereta.. hahahha... geram tgk buah rambutan tu weiii... 

Ok, tu jer citer raya kami.. InsyaAllah minggu ni beraya sekitar KL dan Shah Alam plk.. :)


No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)