penyejuk hati...

penyejuk hati...

En. Nuffnang..

Saturday, January 17, 2015

Bestnya Cuti kah kah kah..

Assalamualaikum.. 

Selamat berhujung minggu.. amboi best betui cuti ya.. Alhamdulillah.. dah dua minggu aku kembali bekerja. Semakin boleh menyesuaikan diri dengan bangun seawal pagi.. kalau dulu bekerja dari rumah, pukul 6 pagi baru bangun coz kenkadang kul 2 pagi baru aku tido. Skang kul 5 pagi wajib bangun dah.. kenkadang kul 4.30 pagi aku dah jaga.. pastu tak tido lagi dah. Syukur.. aku rasa ini satu kebaikan untuk aku juga. Rencana Allah tu sememangnya terbaik. Bila bangun awal, 4.30 pagi.. aku dapat buat solat tahajud..kalau dulu, buat juga, tapi takdelah hari2.. tapi skang dah boleh buat hari-hari insyaAllah.. 

Kat ofis pun semakin ok.. dah boleh adapt ngan keje2 diofis.. untuk sebulan pertama ni memang tiap pagi aku ada half hour meeting ngan my GM. Kiranya sesi update keje-keje dan sesi soal jawab kalau ada yang aku tak faham, musykil, tak tau nak buat, ada masalah.. ni lah masa paling sesuai aku nak tanya, meluahkan masalah dan minta tunjuk ajar. Cuma kenkadang bila keje banyak, banyak sesungguh.. kenkadang kurang bz mula la aku rasa boring. Maka aku pun explore semua policy yang ada.. khatam habis2..

Ari ni cuti, melepak kat umah jer. Malas nak kuar... baru terasa kembali nikmatnya dok umah. Dulu masa lum keje full time, wah pantang hari minggu.. laju je ajak en somi jalan.. naik boring dok rumah ari2 tak nampak dunia luar. So, ari ni.. menu lunch adalah......

Asam Pedas Ikan Senangin.. pergh.. layan.. selain tu masak juga Masak Kicap Sotong dan ulam daun selom.. tu jer menunya.. Hari keje pun aku masak gak..cuma masa sangat lah suntuk. Yelah aku balik sampai taska/tadika anak2 dalam kul 6.30ptg.. dah tu balik umah, mandikan anak2 then masak.. lepas maghrib kuar balik bersama anak2 gi amik hubby kt ofis. So, masa memang tight sangat. Jadi kalau ari keje, aku masak simple2 jer.. cam mee goreng, spagetti, kalau masak nasi.. lauk sejenis jer.. hahaha.. bukan malas yer, masa yang kurang... kih kih kih..tapi Khamis lepas terlebih rajin, masak ni..


Spagetti Oleo, ayam panggang dan daging panggang.. hasil kerjasama aku dan suami. Pastu, teringin tgk orang dok update kerepek Ngaku.. buat juga Kerepek Ngaku.. sedap juga rupanya kerepek tu.. dapatlah sebalang. Dah licin dah..

Ni pulak, baru buat tadi.. ada lebihan roti Gardenia tu.. aku potong2.. bakar.. dah garing, aku celup dalam chocolate masakan yang dah dicairkan.. then tabur badam panggang.. masuk tempat beku jap.. siap!! Wallah.. dah macam coklat ko.. anak2 makan laju jer.. coklat roti gitu.. yang penting ibu buat. Ngeh ngeh.. 

Ni jelah yang sempat snap.. yang lagi dua pinggan dah masuk perut anak-anak.. nyum.. nyum... ^___^

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comment k.. tq =)